måndag 26 september 2011

Torpvisit.

Hemma i Längtanstorpet. Bara en kort stund - fyra dagar - för att göra bort ett och annat måste, för att kika hur långt de kommit med renoverandet, och för att mata och gosa grannarnas söta lilla svartvita katt medan husfolket tar en liten semester.

Nu har jag innetoa, och tvättstuga. Om än det inte finns belysning i tvättstugan ännu. Jag har högst högtidligt premiärkissat. Dörren in mot köket är bytt mot en som jag kan måla med griffeltavlefärg, precis som jag önskade. Och jag njuter just nu av premiäreldandet i salens rörspis. Som jag har längtat!

Men i tvättstugan står vattenpumpen och låter som en lågprisbyggfläkt, konstant.
Tur att jag kom ihåg att packa med mig ett par öronproppar när jag åkte från pojkvänshuset. Och den stora glipan under ytterdörren är kvar, otätad.

Grannens katt kommer nog att få mer gos än hon räknade med. Och svartahunden fler och längre skogspromenader. Vips så är det nog fredag. Rajt?

Lev mjukt
(this too shall pass)
/Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar