söndag 11 september 2011

På vift!




Ganska slut av allt tjorv flydde jag Längtanstorpet. Kommer att stanna borta tills utbygget är färdigfixat och inga fler hantverkare plötsligt springer genom mitt kök och använder det som snickeri och sopstation. Tills jag har el och vatten samtidigt, tills jag har TEMPERERAT vatten när jag ska duscha - inomhus. Tills jag har tvättmaskin, inkopplad och i tvättstugan. Tills det är lönt att såpskura köksgolvet och storstäda resten av köket.
Trött och ledsen och arg, flydde jag utomläns.
På E4 exploderade ett av bildäcken.
(Det gjorde mig varken mindre trött eller mindre ledsen.)

Glad är jag däremot att jag faktiskt har nånstans att fly. Tillochmed är det ett ställe jag trivs på, och inte bara står ut med för att det är bättre än Längtanstorpskaos.
Svartahunden och jag hittade ett vackert hjärtformat löv på en av våra promenader här på tillflyktsorten. Fint va?

Mina pluggaböcker har kommit, och jag bläddrar lyckligt i dem. Och idag får jag veta om jag haft tur nog att vinna den där giveawayboken som jag skrev om för bara nåt inlägg sen. Åååååh vad jag hoppas!

Lev mjukt (särskilt när livet kaosar omkring dig)
/Lotta

1 kommentar:

  1. Vad skönt att komma undan kaoset, vila sinnet o sköt om dig! Kram!

    SvaraRadera