tisdag 16 augusti 2011

Fokus.



Märker att jag spretar iväg min energi åt en massa onödiga håll och kanter. Lite som mina dreads på bilden. Och de flesta spreten går iväg till saker som jag egentligen inte kan påverka. Vilket slöseri!
Så istället för att lägga energin på att vara frustrerad över att sotaren inte varit här och provtryckt så att jag kan elda, så har jag plockat undan allt som legat ovanpå vedspisen i väntan på att få egna utrymmen att bo på. Nu ska den rengöras och ses över, och sedan svärtas så att den är redo för invigningseldningen när det så småningom blir dags för den. Och det är möjligt att det är lite frustrerande att leva på såhär liten yta medan jag väntar på att renoveringen ska bli klar, men mitt fådda skåp kan jag ju faktiskt fixa hyllbärare till, och använda även om jag inte ännu har färg och tapet för att göra det färdigfint. Så kommer en del av sakerna undan, även om det inte är där i skåpet de ska bo SEN.
Således har jag köpt träplugg som ska snickras till lämplig storlek och form.

Fokus på det jag KAN påverka, för sjuttsiken! :D
Jag behöver min energi till en massa annat än som strössel på sånt jag inte har nån makt över. Ju.

Lev mjukt (och lägg din energi där den gör nån nytta)
/Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar