söndag 17 juli 2011

Lyx och överflöd.




Skogen full av bär, och på gården finns krusbär och hallon och vackra vackra röda vinbär. Nånstans i det vildvuxna ska det också finnas svarta vinbär, kanske ger jag mig ut på upptäcksfärd idag. Jag kan inte för mitt liv komma ihåg var det är jag sett en vinbärsbuske till, i forntiden innan vildväxandet tog fart.
Ska titta till körsbärsträden också och se hur de har det.

Jag är glad att jag inte bor i villa eller radhus.
Jag måste inte ta beslut jag inte hunnit fatta, eller orka det jag inte kan, av oro för vad nån ska tycka eller tänka.
Gården och jag får lära känna varann i Lottisk Långsamtakt, och det är OKEJ.
Vad fint. :D

Lev mjukt
/Lotta, bortskämd och välsignad

3 kommentarer:

  1. Svartvinbärsbusken/arna finns nere vid jordkällaren, vill jag minnas? ;-)

    SvaraRadera
  2. Härligt att få lov och kunna ta saker och ting i rätt takt:) kram Lottan!

    SvaraRadera
  3. Just ja, vid jordkällaren! Tack!

    /Lotta

    SvaraRadera