söndag 26 juni 2011

Midsommarmys.







Åkte iväg på lillsemester utomläns över midsommar.
Innan jag åkte tog jag en promenad med jycken, och precis vid vägkanten fanns en underlig liten farkost. Vad fina de är! Har nog bara sett de som skimrar i blått eller grönt förut, aldrig en sånhär gulsvart. Och nog inte heller en såpass stor.

Lilla semestern bestod av god mat, badkarsbad (och ett halvt nakendopp i en sjö. Halvt eftersom jag blev plötsligt klen när jag hade det artongradiga vattnet upp till låren) sovning i SÄNG, promenader i annan skog än här hemma, skratt, prat och trevligt sällskap. Och stickning (mitt långkofteprojekt, remember?).. och morgonkaffe i solen. :)

Just ja, jag sa nåt om foton ifall jag fyndade nåt på loppisen?
Jag tittade lite på några liar och ett löst orv, och en kardbänk (kan det heta så - den har en del man kan sitta på, och en del där en karda sitter fast.. och så är det en lös karda att arbeta med).. och lite på udda porslin.. försökte undvika att titta alltför noga på böckerna.. men det jag så småningom kom hem med var en blus som skulle kunna tänkas funka till en kjol jag tänker sy. Eller om det blir ett par vida byxor. Tänk Lottavariant av folkdräkt, typ. Dock har jag helt glömt att fotografera blusen, så det får bli i ett senare inlägg. Dessutom fick jag med mig fem plantor och fjorton frön, eftersom jag passade på att träffa en fin (och uppenbarligen väldigt snäll) vän på loppisen. Iiiiih! :D

På hemvägen från min lillsemester hann jag med IKEA utomläns.
Vad det blev? Värmeljus, förstås. Två nävar trägalgar. Och två billiga överkast i en färg som nog kan funka bra i salen. För nu är det ommöblering på gång!
Eftersom renoveringen av övervåningen (läs; bl a sovrummet) inte är inplanerad förrän i septober, så blir det vääldigt många nätter i soffan. Och min rygg har förklarat för mig att det inte är bra, hur skön soffan än är. Så nu åker den ut i förrådet, och istället tar jag in mina två 90cm breda sängbottnar. Men de är inte jättefina att se på, så jag behöver snygga till dem lite - därav överkasten.

Vet inte ännu om de ska stå i vinkel så att de bildar nåt hörnsoffeliknande, eller om de ska stå utefter långväggen och bli en långlång soffa.. bilder kommer när jag klurat färdigt på det.

Lev mjukt (och lev NU)
/Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar