tisdag 17 maj 2011

Vila, vila, vila.

Det tar tid att landa. Försöker acceptera det och låta mig vara slut när jag är det, och njuta av energin när den finns där. Gråta när det är det som behövs, och se till att få i mig mat och vatten ungefär när jag ska.

Min hyresvärd är SNÄLL. Han har satt in en nyproducerad modern spegeldörr in till det som ska bli utbyggnaden (där tvättstuga och badrum hamnar). Jättefin är den. Men den krockar väldigt med de GAMLA fina spegeldörrarna, och det har skavt lite i mig. Igår vågade jag ta upp det med honom, och försiktigt fråga om han hade nån annanstans han kunde ha användning av den ny-fina dörren, och om han möjligen kanske hade nån gammal slät skruttig innerdörr som jag kunde ha istället, och som jag kunde måla med griffeltavelfärg på den sidan som är in mot köket?

Johodå. Det går att ordna.

ÄR jag bortskämd och välsignad, eller? :D

*

Idag ska det vilas. Och försiktigt plockas lite bland mina grejer, och hittas förvaringsställen. Och vilas. Det är återhämtning som gäller i första hand. Resten får ta den tid det tar. Faktiskt.

Lev mjukt
/Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar