fredag 20 maj 2011

Lilla paradis...





Vackra lilla ställe!

Idag kom jag på att jag inte riktigt har kollat vad jag har för träd i min allé. Nu vet jag. Det är alm, och lönn, och allra närmast huset får ett av äppelträden vara med och leka också. Almarna har massor av frön. Och även om jag plockar rent så högt jag når, så har de så att det räcker och blir över.
Kanske måste jag snart göra mig en sallad av vad min trädgård har att erbjuda? :D

De plantor jag orkade skola om igår har fått vara ute i solen en stund idag. Jag tänkte orka plantera om ännu fler idag, men vete katten faktiskt. Ska göra lite andra nyttor först, och se hur mycket ork som blir över. Men så behöver ju köksgolvet en såpskurning till, också... Jag har lite svårt att besluta mig för vad som har högst prio. Och även om jag har mer ork än jag förväntat mig i det här stadiet av återhämtningen, så är det inte såpass att en normalpresterare skulle märka att jag ens rör mig, antagligen. Själv är jag dock djupt imponerad.

Har hämtat nya delar till Lillskrotan så att hon får bli hel(are) och ombesiktad och klar. Hon ska antagligen lagas uppe på lagårdsloftet. Borde funka. Det ska ju hålla för en traktor, så varför inte för Lillskrotan? På gården är det för lerigt för att hålla till.

Nej, in och diska med mig!
Sitta här å blogga.. vad är det för sätt?


Lev mjukt
/Lotta

1 kommentar:

  1. Låter som en vacker allé och som om du har det bra:) Härligt <3

    SvaraRadera