torsdag 14 april 2011

Ullgarn och stickprojekt.



Jag har beställt en massa av mitt favoritgarn. Ekologiskt gutegarn. Jag ska sticka en jääättevacker långkofta. Har ett fint mönster som jag bara ska modifiera lite lite så att det blir riktigt Lottiskt.

Gutegarn är en liten aning åt det stickiga hållet, men jag kommer att rugga koftan på insidan lite - sådär som man gör med t ex Lovikkavantar - och då blir det mjukt och gosigt och varmt. Det funkar jättebra med handledsvärmare och mössor, så det kommer att funka finfint med koftan också.

Bild på mönstret kommer senare.

Egentligen har jag tusen andra saker jag antagligen borde lägga mina pengar på, nu när jag ska bli torpare och allt, men vissa saker måste man. Och det här är en sån sak.

Lev mjukt
/Lotta

1 kommentar:

  1. Alldeles rätt, vissa saker bara måste man. Härlig kofta!
    /Anna

    SvaraRadera