tisdag 12 april 2011

Här händer det saker...!








Har fått nya bilder från Längtanstorpet av min blivande granne och renoveringsspion. Första bilden är från vardagsrummet. Det var där jag tänkte pilla fram den gamla tapeten. Hee hee. Jag struntar nog i det.
Sen några bilder från köket.
Och till sist den nya ytterdörren.

Liiiite ledset med dörren. Den gamla var ju så vacker! Men den finns kvar, och jag får återanvända den om jag kommer mig för att bygga ett växthus så småningom. Det gör mig glad! Och visst är det ju så att den nya dörren kommer att hålla kylan ute bättre, utan att jag behöver hänga för en massa filtar och lägga mattor mot tröskeln..

Hade det varit mitt alldeles eget torp så hade jag varit nördig och försökt renovera så hardcore byggnadsvårdsfanatiskt jag kunnat, och modifierat precis bara de bitar som känns nödvändiga för att jag ska tycka att jag bor bra utan att helt slita ut mig. Men även med den här varianten så är det absolut mitt Längtanstorp, och jag känner mig otroligt bortskämd och välsignad som får bo där. Tacksam, tacksam, tacksam. Och glad i hela mig. Och längtar. Oj, vad jag längtar. 'lycklig suck'

Lev mjukt
/Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar