onsdag 23 mars 2011

Livat på gården!

Jag sitter och försöker tänka mig fram till vad som behöver göras i hönshuset i Längtanstorpet, innan jag skaffar höns. Men det är lite svårt att komma fram till nåt - jag har nämligen inte sett hönshuset ordentligt, utan bara försökt kika genom ett väldigt smutsigt fönster.
Men funderandet är roligt i alla fall.

Lite liv blir det allt på gården, även om jag inte skaffar får första året. Gissningsvis sisådär fem hedemorahöns blir det. Och så behöver de ju ha en älskare också. Annars blir inga barn gjorda och jag vill inte bara ha ägg att äta (och trevliga djur som sällskap), jag vill ha kött också.

Två katter kommer antagligen att flytta in i torpet med mig och svartahunden - Täva och Knäppis. De ska jobba som musjägare, råttfångare, svartahundenretare och sängvärmare.

Har vi räknat med hunden ordentligt? Annars säger jag henne igen. Svartahunden.
Sådär, nu är hon medräknad.

Och jag.

Längtanstorpet får äntligen vakna igen, efter att ha varit i mer eller mindre dvala ett tag. Det känns fint!

Lev mjukt
/Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar