tisdag 22 mars 2011

Galenskapskök?






Ni ser det turkosblå?
Första bilden är skafferidörren, sen en bild på hur det se ut runt spisen just nu när det är strippat, och där ser man också köksdörrens färg. Samma blå. Helt galen. Innan helgen så hade jag bara sett den där sista bilden. Så jag trodde att köket gick i grått. Men det visade sig att det var fotografen som hade lite tokiga inställningar i sin kamera, bara.
Men där ser man i alla fall att det varit panel en bit upp. Och den har alltså varit i den där blå färgen.
Hur galet kan det tänkas vara att låta det bli så igen?
Och sen Boråstapeters tapet nr 12924 ur kollektionen 'anno 1905'?
(Josef Franks tryck 'paradis' eller heter den 'paradiset'?)
Och ja. På svart botten.
(Man kan titta lite på den strippade köksbilden och tänka det där brandsvarta hörnet mot den blå dörrfärgen, och fantisera ihop nääästan hur det skulle bli.)

Det är ju inte så väldigt mycket vägg som ska tapetseras, när både panel och skåpar kommit på plats.

*

Tidigare har jag tänkt att köket skulle vara milt. Det där gråa, tillexempel (som ju alltså inte fanns utom i fotografens förvirrade kamera), det var ju riktigt fint. Om man skulle utgå från det? Tänkte jag. Eller nåt annat som är väluppfostrat, lugnt, harmoniskt och o-galet.

Och så var det galet det var, redan från början!
(Eller ja ALLDELES i början vet jag ju inte. Men i början av NU. Typ. Äsch, fatta vad jag menar.) Så nu kittlar och pirrar och spretar och fnissar det i mig.
Undra om det går över, och valet till slut blir nåt milt och snällt?

Lev mjukt
/Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar